Hvorfor skal babyer have en bestemt alder til fotografering?



Der er en del forældre som spørger til den meget specifikke ønskede alder for nyfødtfotografering.

Jeg anbefaler at din baby er mellem 5 og 14 dage når vi fotograferer jer. 
Grunden til jeg gerne vil vente 5 dage, er for at I når hjem fra hospitalet, får måltiderne i gang, og får en fornemmelse af at være en familie. 
Grunden til at jeg gerne vil have jer i studiet inden der er gået 14 dage, er at det er her babyen begynder at blive mere stiv i sine led, der er nogle af de opstillinger jeg bedst kan lide at lave, som bliver for svære at opnå. Samtidig begynder din baby at blive mere opmærksom på sin omverden, og sover ikke så tungt længere, som i de første 14 dage, hvilket også kan besværliggøre visse opstillinger.
Derfor anbefaler jeg altid, at man kontakter mig inden fødslen, med terminsdatoen, så reservere jeg luft i min kalender, 14 dage før og 14 dage efter terminsdatoen. 
Når du har født, kontakter du mig så hurtigt du kan overskue det, og vi finder en dato der passer indenfor de 14 dage efter fødslen.
Hvis noget ikke går som planlagt, så kan vi stadig få flotte nyfødtfotografier, blot er der nogle opstillinger vi muligvis ikke kan gennemføre. Så tøv ikke med at kontakte mig, uanset dit barns alder.

Kommentarer

Populære opslag