Kan vi ikke bare få billederne digitalt??

Et af de lærreder som hænger i entreen, jeg er VILD med dette billedet af faren og hans datter
selvom det ikke engang er min familie, bringer det mig glæde at se på det

 En del af mine kunder spørger om de ikke blot kan købe de digitale filer, for det kan da ikke være så dyrt som at skulle have noget på lærred eller fotopapir.
Jeg forstår godt tanken. Problemet er bare at digitale filer forgår. Den største glæde ved mit job er at vide at mine billeder bringer glæde HVER DAG, og det gør de ikke i en skrivebordsskuffe, hvor de ligger og venter på at "nogen" "en dag" får taget sig sammen til at sende billederne til print, eller lavet et album.
Denne lille fyr kom langvejs fra med sin familie, han sov hele vejen igennem
sin fotografering, og familien fik de skønneste billeder, hvor af de valgte
at få et af familiebillederne, hvor han var sammen med sine to ældre brødre op i STOR størrelse.
 Derfor sælger jeg kun de filer, som jeg ved er blevet printet; de filer jeg selv printer, i håb om at inspirere folk til selv at printe i flere eller større formater. Det var jo helt almindeligt i gamle dage at printe de billeder man tog, sætte dem i album, eller hænge dem i glasramme og op på væggen. Det jeg selv oplever at at jeg lige får sådan et varmt klem i hjertet når jeg ser på baby- eller børnebilleder af min søn på væggen.
Dette billede er nok et af dem som får mest opmærksomhed i mit studie
tilblivelsen af dette billede kan du se lidt til i min video på Youtube, en skøn dag
med en nybagt og dejlig familie.
Det er DEN følelse jeg gerne vil give videre med mine baby-, familie- og børnefotografier.
For at gøre det er jeg ofte nødt til at høre hvilken stil mine kunder har, det skal passe til deres hjem, det kan være jeg spørger til hvor de gerne ville købe møbler eller tøj for at fornemme hvilken stil de har.
Sommetider er jeg så fræk at spørge til hvad billederne skal bruges til, det er ikke for at snage, men for at gøre mine kunder endnu mere bevidste om at de billeder de får er minder om deres families histore, det er kunst som skal vises frem på væggen, det billeder som kommer til at blive set, det er i hvert fald mit største ønske, og derfor sælger jeg ikke digitale filer alene.
Dette billede hænger i stuen, jeg har selv fotograferet det i den lokale skov,
en septembermorgen, det er printet på akustiklærred så noget af den dårlige
akustik der kan være med pergogulve og gipslofter kan reduceres.

Kommentarer

Populære opslag