Hvad mon der sker fra I går ud af døren...



Fra råfil til smukt billede, hvad skal der til?


Først vil jeg gerne beskrive hvad der sker inden jeg overhovedet er klar til at tage et billede af din baby. 
Jeg har brugt mange mange mange timer på at forberede mig, jeg har øvet, læst, set, lavet noter og øvet en masse mere. Jeg elsker dette, men det tager meget tid.
Så kommer vi til fotograferingsdagen, her bruger jeg tid på at tale med dig som kunde, om hvad du kan lide, vi finder de farver og den stil som passer til dig, så jeg kan tage billeder som du kommer til at elske fra første øjekast. 
At få baby til at slappe af, og blive lagt i de søde positurer, kræver tid og tålmodighed, hvis vi haster igennem får vi ikke det rolige og afslappede udtryk i billedet, ting tager tid, og gode ting tager lang tid. 
Når du og din familie forlader studiet, så rydder jeg op og gør rent, der er ofte et par maskiner vasketøj, og der skal gøre rent så det er sikkert for det næste spædbarn at bruge studiet.

Billederne skal importeres til computeren, så skal de grovsorteres, de bedste af hver opstilling, og så skal de redigeres i photoshop. 
Jeg har nogle faste værktøjer som jeg bruger for at få de mest perfekte billeder af din perfekte baby.
Først fjerner jeg den røde farve i visse områder af huden...

Så giver jeg huden mere varme...
Så retter jeg en anelse på modellens form..
Så redigerer jeg en smule i hudens struktur og farveujævnheder, det er for eksempel her jeg retter på gulsot, hormonknopper, tørhud, det kan tage alt fra 3 minutter til 30 minutter, afhængig af omfanget.
Så retter jeg lidt på baggrunden så al opmærksomhed rettes mod din babys små fantastiske træk, jeg lysner lidt, og giver måske lidt effekter. Og så er billedet klart til at ryge til print. Dette gør jeg med alle de 20 nyfødtbilleder som du kan vælge imellem.
Ved print sikrer jeg mig at farverne jeg ser på skærmen også er de farver som billedet får på print. Jeg printer selv dine billeder på min professionelle printer, på professionelt fotoprinterpapir, for at billederne bliver så smukke og holdbare som muligt. 
Når billederne er printet skal de monteres i passepartout, det er et kraftigt papmateriale, som gør at dine billeder præsentere sig på bedste vis i rammerne som du selv køber. 
Når jeg har printet alle 20 babybilleder, lægger jeg dem i din flotte billedbox, og gør de digitale filer klar på usbnøglen som du får med hvis du køber alle 20 billeder. 
Så skal der sammensættes en stemningsfuld video, som viser dine billeder på den bedste måde, en video du kan dele med familien, med dine venner, i din mødregruppe, på arbejdet, til at fortælle om jeres familieforøgelse. Videoen indeholder også nogle sigende og søde digte og citater alt sammen til en fin lille melodi som understøtter tekst og billeder. 
Når jeg er færdig med dette, kontakter jeg jer, for at aftale en tid hvor I kan komme og hente jeres billeder. Det tager ca 30 minutter fra I kommer for at se videoen, til at I kan forlade studiet med jeres print og digitalefiler alt lagt i den flotte billedbox.
Så når du tænker, wow det er mange penge for 20 filer, skal du vide at jeg lægger mange timers arbejde, og hele min sjæl i at I kan få de flotteste familiebilleder til evigtminde og eje, om en tid som aldrig kommer igen, men som I for altid kan mindes på smukkeste vis. Og DET er det hele værd!

Kommentarer

Populære opslag